Użytkownicy mObywatela mogą podpisywać dokumenty urzędowe za pomocą aplikacji
Od 25 lutego 2025 r. w rządowej aplikacji mObywatel pojawiła się nowa usługa „Podpisz dokument”. Dzięki niej właściciele dowodów osobistych z warstwą elektroniczną są w stanie podpisać e-dowodem dowolny dokument w postaci PDF.
Usługa „Podpisz dokument” przeprowadza użytkownika przez cały proces krok po kroku, więc wystarczy wykonywać kolejno opisane w niej czynności. Najlepiej przygotować wcześniej plik do podpisu w formacie PDF. Jego maksymalna wielkość to 10 MB, a za jednym razem można podpisać w aplikacji jeden dokument.
Podpis osobisty z e-dowodu jest równoważny z podpisem własnoręcznym w kontakcie z administracją publiczną. Oznacza to, że w ten sposób można podpisać wniosek, oświadczenie lub inny rodzaj dokumentu kierowany do urzędu lub instytucji państwowej i przesłać go np. za pośrednictwem poczty elektronicznej. W przypadku innych podmiotów, jak osoby prywatne, firmy lub organizacje niepubliczne, obie strony muszą najpierw ustalić, że honorują ten rodzaj podpisu we wzajemnych relacjach, aby był on ważny.