Zgodnie z art. 28aa ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, Burmistrz Gminy i Miasta Kleczew zobowiązany jest w terminie do dnia 31 maja przedstawić Radzie Miejskiej w Kleczewie raport o stanie gminy. Raport obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego. Rada rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała
w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi. Nad przedstawionym przez Burmistrza raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę, w której uczestniczą radni. Zgodnie z art. 28aa ust. 6 w debacie nad raportem o stanie gminy mogą zabierać również głos mieszkańcy gminy. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos składa do Przewodniczącego Rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami, co najmniej 20 osób.
w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi. Nad przedstawionym przez Burmistrza raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę, w której uczestniczą radni. Zgodnie z art. 28aa ust. 6 w debacie nad raportem o stanie gminy mogą zabierać również głos mieszkańcy gminy. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos składa do Przewodniczącego Rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami, co najmniej 20 osób.
Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana zostanie sesja, podczas której będzie przedstawiany raport o stanie gminy. Sesja zwołana została na 24 czerwca 2025 r. godz. 12.00. W związku z powyższym zgłoszenia do debaty będą przyjmowane w Urzędzie Gminy i Miasta w Kleczewie do dnia 23 czerwca 2025 r. do godz. 15.00.
Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy Rada przeprowadzi głosowanie nad udzieleniem Burmistrzowi wotum zaufania.
Raport o stanie Gminy Kleczew za rok 2024 dostępny jest w zakładce Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Miasta w Kleczewie www.bip.kleczew.pl Władze – Raport o stanie gminy.
Formularz zgłoszenia udziału w debacie do pobrania w załączeniu oraz w Biurze Rady (Urząd Gminy i Miasta w Kleczewie biuro 106).